dinsdag 13 maart 2012

Sommige scherven brengen géén geluk!

Vandaag eindelijk weer eens tijd gehad om mijn vensterbank opnieuw te stylen. Door de verzamelwoede van vriend R. ben ik ook weer eens gaan kijken naar mijn bescheiden 'collectie' Boomsglas. Dit is glas vervaardigd in de glasfabriek De Rupel in Boom (België). Leve Google, anders had ik dit ook niet allemaal geweten hoor.

Jaren geleden deed ik met mijn zus L., zus A. en vriendin J. een fresco-cursus van 8 zaterdagen in Antwerpen. Gouwe tijden. Er werd al gezegd door onze echtgenoten: "Een zaterdag naar Antwerpen en dan nog even een cursusje tussendoor?" Het scheelde inderdaad niet veel. We hebben daar wat afgestruind. Heilige beelden en Boomsglas waren mijn favoriet (ik wist toen al wel dat het glas uit Boom was). En natuurlijk elke zaterdag een lunch in L'entrepot du Congo.

Nu ik inmiddels iets meer weet over het glas, ga ik denk ik toch maar eens kijken of ik nog meer kan vinden. Vriend R. stroopt veel markten en kringloopwinkels af, hoe leuk is het dan, om ook een missie te hebben...!?








Geen opmerkingen:

Een reactie posten