maandag 19 maart 2012

XXSmall

Gisteren zijn we op 'n hip en 'n drip naar het Gemeentemuseum in Den Haag geweest. Eén van mijn favoriete musea.Geweldig gebouw, prachtige architektuur, mooie tentoonstellingen, kortom altijd de moeite waard.
We moesten er snel nog heen, want er was een tentoonstelling XXSmall tot 25 maart.
Natuurlijk weer foto's gemaakt. Het was allemaal zo mooi en vooral klein. Prachtige 18de eeuwse poppenhuizen en ander spul. Ook het miniatuurmuseum met miniaturen van belangrijke 20ste eeuwse kunstenaars was er tentoongesteld.
Aansluitend nog naar de expositie van De Stijl. Wat een tijd, wat een vernieuwing!
Kortom het was een kort bezoek, maar ik heb weer inspiratie voor weken!

Binnenkort naar de zomerexpo: ik ben apentrots op mijn zus L. Zij mag daar als één van de 250 kunstenaars hangen met een portret van mijn vader en broer G. Wat zou papa dat te gek hebben gevonden! Zijn dochter in het Gemeentemuseum met een portret van die 'kleine van Jamin en zijn tweelingbroer'.
Zusjelief kon deze opsteker wel gebruiken. Ik ben ontzettend blij voor haar!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten